« چکیده تحقیق پایانیچکیده مقاله »

عنوان:تبلیغ در اسلام ومسیحیت

مؤلف:عطیه ملکی طلبه سطح 2 مدرسه علیه حضرت زهرا(س)

چکیده:

با گردش افکار مردم جهان از سکولاریسم به سمت معنویت گرایی نقطه ی عطفی در جهت دهی به تبلیغ ایجاد شد.با نگاهی به رسانه های جمعی با محتوای اقناعی به وضوح استفاده از این جریان به چشم می‌خورد. از طرفی موج گرایش به اسلام به حدی جدی است که مسئله ای با عنوان اسلام هراسی مطرح می شود.

در این جنگ فکری جهت استفاده از حداکثر ظرفیت،لازم است تقابل تبلیغ اسلام و جریان مقابل اسلام بازنگری شود تا بتوان به تقویت نقاط قوت،پر  کردن نقاط ضعف و استفاده از نو آوریهای  حریف پرداخت.

در بین آنچه از ادیان به صورت زنده باقی مانده است،فقط مسیحیت قابلیت تبلیغ علیه اسلام را دارد.لذا در این پژوهش پس از توضیحی مختصر در مفهوم شناسی دین، تبلیغ،اسلام و مسیحیت،ابتدا به روند تبلیغ تا پیش از جمعیت های معنویت گرایی می پردازیم. سپس با بیان ابزارها و امکانات تبلیغی در اسلام و مسیحیت شیوه های مورد استفاده تبلیغ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.البته که هر روش و شیوه ای دارای آسیب ها و چالش هایی  است.که با بررسی آن‌ها،تلاش خواهیم کرد،با جبران ضعف ها و تقویت قوت ها به پیش نهادهایی برای بهبود جریان موجود از حیث تبلیغ دست یابیم.

کلیدواژه: تبلیغ – اسلام – مسیحیت – تبشیر

 


موضوعات: عمومی, پژوهش, شبهات
   دوشنبه 19 خرداد 1399


فرم در حال بارگذاری ...